Cost & Profitability
Cost & Profitability vormt de basis voor duurzame groei binnen jouw organisatie. Het begrijpen van de kosten over de gehele waardeketen en de winstgevendheid van producten, diensten en klanten is essentieel voor strategische besluitvorming. Dit stelt je in staat kosten te beheersen, nieuwe inkomstenbronnen te ontdekken en marges te vergroten. Hierbij helpen scenario-analyses met het identificeren van risico's en kansen in een veranderende omgeving. Dit is van cruciaal belang voor jouw organisatie op weg naar succes en groei op de lange termijn.
Cost & Profitability vragen waar Finext bij kan helpen:
- Welke producten, diensten of klanten dragen het meest bij aan onze winstgevendheid?
- Hoe kunnen we onze prijsstelling optimaliseren om onze winstgevendheid te vergroten?
- Wat zijn de belangrijkste kostencomponenten die onze winstgevendheid beïnvloeden?
- Hoe kunnen we onze kosten beter beheersen en optimaliseren?
- Hoe gaan we om met veranderingen die onze winstgevendheid beïnvloeden?
Welke Cost & Profitability onderwerpen biedt Finext aan?
Customer Value Management helpt om inzicht te krijgen in de waarde die klanten aan jouw organisatie bijdragen, hiermee kan je de klantwaarde beïnvloeden en daarmee de klantwinstgevendheid vergroten.
Pricing helpt om de optimale prijzen voor producten of diensten vast te stellen, wat resulteert in maximale winstgevendheid en concurrentievoordeel.
Cost-to-Serve betreft het identificeren en optimaliseren van de kosten die gepaard gaan met het bedienen van klanten, wat leidt tot efficiëntere bedrijfsprocessen en verbeterde klantwinstgevendheid.
Activity-Based-Costing is een methode om kosten toe te wijzen aan specifieke activiteiten, wat leidt tot een beter inzicht in kosten van producten, diensten en klanten.
Scenario-analyse gaat over het op een consistente wijze alternatieven door te rekenen om zo organisaties voor te bereiden op verschillende toekomstige situaties en om flexibel te reageren op onzekerheden, wat de strategische besluitvorming verbetert.
Margin Analytics biedt inzicht om marges te beheersen door diepgaande data-analyses van de marge-waterfall uit te voeren, om daarmee de efficiëntie te vergroten en winstgevendheid te optimaliseren.
AI-Based Margin Optimization heeft als doel om te onderzoeken of kunstmatige intelligentie gebruikt kan worden voor marge-optimalisatie, dat kan resulteren in real-time aanpassingen en efficiëntere kostenbeheersing.
Welke Cost & Profitability tools heeft Finext in huis?
Finext is zeer ervaren in het configureren van diverse Cost & Profitability oplossingen, zoals SAP Profitability and Performance Management, Oracle Profitability and Cost Management, CostPerform, SAS Cost and Profitability Management en Tagetik Profitability Analysis. Hierbij staat gebruiksgemak en transparantie voor de eindgebruiker altijd centraal.
Welke organisaties maken al gebruik van Cost & Profitability oplossingen?
Finext heeft jarenlange ervaring in verschillende branches, zoals Financial Services, Retail, Fast Moving Consumer Goods, Telecom, Energy en Industry. Toonaangevende organisaties, zoals Royal FloraHolland, Zwitserleven, ING, Aegon, KPN, Rabobank, Bejo Zaden en Farm Frites zijn je al voorgegaan.